۳ دوربین برتر سال ۲۰۱۲ از دیدگاه کاربران مهم‌ترین سایت‌ نقد و بررسی دوربین(Dpreview)

یکی از مهم‌ترین سایت‌های نقد و بررسی دوربین که به برگزاری نظرسنجی در مورد بهترین دوربین‌های سال اقدام کرده بود، نتایج این نظرسنجی را در ارتباط با بهترین دوربین‌های سال ۲۰۱۲ از دیدگاه مخاطبان منتشر کرد.در این نظرسنجی که توسط سایت Dpreview برگزار شد، یکی از قدرتمندترین مدل‌های دوربین شرکت الیمپوس به نام OMD EM-5 موفق به کسب مقام اول شده است. در مقام‌های دوم و سوم به ترتیب دوربین‌های Nikon D800 و Canon 5D Mark III قرار گرفته‌اند.در این گزارش نگاهی کوتاه به ویژگی‌های هر یک از این دوربین‌ها خواهیم انداخت.

دوربین Olympus OMD EM-5
قیمت و امکانات مناسب شاید دلیلی قانع کننده برای پیروزی این مدل شرکت الیمپوس باشد. مهم‌ترین نقش را در هر دوربین قطعه‌ی الکترونیکی به نام سنسور ایفا می‌کند که وظیفه‌ی آن ثبت تصاویر است.
اما در قلب این دوربین یک سنسور میکرو سه چهارم با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل تعبیه شده است که تصاویر را باکیفیت بسیار بالایی به ثبت می‌رساند. OMD EM-5 مجهز به یک سیستم لرزش‌گیر پنج محوزه است. در تمام دوربین‌ها سیستم لرزش‌گیر روی لنز در نظر گرفته می‌شود که تاثیر اکثر آن‌ها در قسمت عکاسی چندان هم به چشم نمی‌آید.
اما این سیستم پنج محور به گونه‌ای طراحی شده است که لرزش دست عکاس را به خوبی می‌گیرد. حساسیت سنسور این دوربین به نور در ایزوهای بالا مناسب است.olampys

دوربین Nikon D800
یکی از مدل‌های فول‌فریم شرکت نیکون؛ فول‌فریم در نام سنسور این دوربین از اندازه‌ی ۳۶ میلیمتری آن خبر می‌دهد. اصولا در دوربین‌ها هرقدر اندازه‌ی سنسور بزرگ‌تر باشد کیفیت تصاویر بالاتر است البته این تنها عامل تعیین کننده نیست جنس ماده‌ی به کار رفته در سنسور هم تاثیر بسیاری در کیفیت تصاویر دارد.
دقت سنسور این دوربین ۳۶ مگاپیکسل بوده و با وزن ۹۰۰ گرم به بازار عرضه شده که در مقایسه با مقام اول تقریبا دو برابر سنگین‌تر و گران‌تر است. از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوربین تعبیه شدن درگاه USB 3.0 است.I-am-Nikon-D800

 

دوربین Canon 5D Mark III
یکی از محبوب‌ترین محصولات فول‌فریم شرکت کانن. این مدل اگرچه نسبت به مقام اول قیمتی دو برابر دارد اما علاوه بر عکاسی، در زمینه‌ی فیلم‌برداری هم حرف‌های بسیار برای گفتن دارد.
این دوربین می‌تواند تصاویر را با کیفیت فول اچ دی ضبط کند. در کنار اندازه‌ی فول اچ دی کیفیت فیلم‌های خوانده شده توسط سنسور دوربین از اهمیت بالایی برخوردار است. این کیفیت به طور مستقیم با بیت‌ریت مرتبط است. این دوربین می‌تواند تصاویر را با بیت‌ریت ۹۱ مگابیت با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه شکار کند.
این موضوع بدان معنی است که این دوربین در یک ثانیه ۲۴ عکس را ذخیره، و بعد از اتصال و اعمال الگوریتم‌های خاص بوسیله‌ی پردازنده، این عکس‌های را تبدیل به فیلم می‌کند. در زمینه‌ی عکاسی هم این دوربین فول‌فریم یکی از رقبای جدی Nikon D800 به حساب می‌آید.url

 

۰۶
خرداد ۱۳۹۲
نویسنده
دسته‌ها اخبار عکاسی
دیدگاه‌ها بدون دیدگاه
برچسب‌ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>